2008-02-07

TDT a baixa velocitat

Sembla ser que l'adopció de la TDT per part de la població en general va a un pas molt i molt lent com per a que es pugui produir l'apagada analògica dels nassos. Ahir vaig sentir un instal·lador de telecomunicacions al programa Mallorca en xarxa d'Ona Mallorca que presenta en Benjamí i explicava que no només són els televidents, sinó que tampoc les emissores no proporcionen el suposat contingut interactiu. A part d'això, hi ha més problemes: la tecnologia està a les beceroles i no se sap cap a on tirarà. Tal i com estan configurats els receptors i les teles, el xip de continguts interactius està integrat a la placa i no es pot substituir, de manera que quan es passi a la següent versió t'hauràs de canviar la tele o quedar-te sense aquest servei, veus què bé?
Tampoc no veig que ningú parli del retard de recepció, de quatre o cinc segons. Això vol dir que a partir de 2010 celebrarem el cap d'any cinc segons més tard que anteriorment. Sembla una bajanada, però per a perepunyetes com jo això és important.

A Anglaterra han fet una prova pilot en un poble que ja ha fet el canvi amb els problemes típics de resistència de la població. El 74% diu que la recepció de la tele ha millorat, així que per al 26% només ha estat una despesa més, tot i que el canvi està mig subvencionat per l'impost de la tele que es paga al Regne Unit. A Escòcia hi han de fer el canvi durant aquest any. Ja veurem si ho aconsegueixen...
El que sí que tenen ja és una mascota que representa el canvi. És tan queca i fa tanta ràbia que no dubto que la Generalitat o el Gobierno de España en trauran una altra cap a l'any vinent. A veure qui guanya.

Pel que diuen a Strategy Analytics, els llocs on ja s'ha fet el canvi, pel nord d'Europa, aquest no ha estat problemàtic perquè la gran majoria té la tele per cable i ara segueixen igual i han estat pocs els que de debò han hagut de fer el canvi. Ara queden França, Espanya i Itàlia on el cable no és tan present.

The irony is that the countries that have succeeded in moving quickly towards switch-off are not necessarily the most successful in promoting digital TV. In fact, the UK still has the highest penetration of digital TV in Europe (more than 80% of homes have at least one TV able to watch digital channels). The secret in the Netherlands, Sweden and Germany is that many homes there have not used analogue terrestrial TV for many years – they use analogue cable TV, and continue to do so. It is in the less cabled countries – such as France, Spain, Italy and the UK - where switch-off is most challenging. Even though digital penetration in the UK is high, the switch-off process will be arduous. Converting all the second and third TV sets, as well as recorders (VCRs and DVD recorders) to digital will not be a trivial task. If Whitehaven proves successful, the UK’s 2012 deadline will looking increasingly realistic.