2005-10-17

Drets de reconeixement

Una amiga m'ha explicat la seva emprenyamenta amb un altre amic comú perquè en un esdeveniment que es farà aquest diumenge no hi apareix el seu nom. S'emprenya perquè sí que hi surten altres noms de gent que fa feines semblants però no el seu. Jo hi estic molt d'acord en què la feina s'ha de reconèixer, especialment en àmbits on no hi ha remuneració econòmica, però el que potser oblida la meva amiga és que el reconeixement no es fa a la gent que ha encetat una feina, sinó a la que la manté i, en aquest sentit, ella no ha fet prou últimament com per a guanyar-se el reconeixement general. Si a això sumem que renega de l'espai que li cedeixen per a fer la feina i se'n busca un altre, ens trobem amb la situació actual, gairebé sense tornada enrera.
Aquests esdeveniments que he observat recentment no tenen a veure amb el Programari Lliure, però hi ha paral·lelismes, ja que es tracta d'un àmbit que pot ser lliure o tancat i ella ha tingut una tendència al tancament que en general no agrada. I jo diria que a ningú no li agrada que se li tanqui res. De fet, entre tots ha surtit la manera de continuar el projecte de manera més lliure i, per tant, sense gaire problemes.