2006-06-22

Uneix-te a la Fellowship!

Ahir acabava la meva subscripció al Mandriva Club, descendent del Mandrake Club, al qual he estat ajudant econòmicament durant cinc anys. D'aquesta manera, he contribuit a pagar un sou a alguns desenvolupadors del nucli Linux i del KDE, bàsicament, a més de beneficiar-me d'alguns avantatges com a soci.

El model de negoci de Mandriva, però, sembla no voler canviar gaire i segueix introduint programari privatiu (optatiu) del qual ja hi ha substitutius lliures, cosa que no m'agrada gaire. És a dir, no em sembla malament que facilitin programari privatiu si a algú li cal una aplicació determinada de la qual no hi ha un substitut lliure, però no m'agrada que facilitin tant que la gent que utilitza GNU/Linux faci servir l'Adobe Acrobat Reader quan hi ha lectors lliures de PDF lliures. Els he enviat un correu explicant-los la meva situació.

D'altra banda, col·laboro des de principis d'any amb la Free Software Foundation Europa traduint la pàgina web i les notes de premsa i he decidit canviar una subscripció per una altra, la de la Fellowship de l'FSFE. Des d'ahir mateix, sóc un Fellow. Tot i que la de l'FSFE és més cara, em fa l'efecte que els diners seran més ben aprofitats per a l'objectiu comú de progressió del Programari Lliure.

Ara disposo d'una carpeta en línia per a desar els meus arxius, un nou blog (no crec que el faci servir, però no se sap mai, al cap i a la fi, el programari d'aquell és lliure i el d'aquest en el que escric no ho és), una adreça de correu electrònic de redirecció a l'habitual (rcarreras (en) fsfe.org) i una smartcard molt maca que rebré aviat per a posar-hi la meva clau GPG.