2008-09-07

Canvis d'opinió sobre Google

Em vaig subscriure al fil de subscripció de'n Nicholas Carr fa uns anys perquè recordo que un conegut en parlava al seu blog. Es tracta d'un A-list, un d'aquells bloggers amb molts seguidors perquè es veu que en sap molt de "noves tecnologies". Se suposa que és molt influent. És molt contrari a la Wikipedia i al programari lliure, una perla, vaja. Fins fa molt poc, tenia una fixació amb Google, li semblava malament gairebé tot, en canvi, tot el que feia Microsoft li semblava perfecte. Ara, sembla que ja li sembla que Google és molt poderosa i li comença a semblar més o menys bé que es dediquin a llençar satèl·lits i navegadors. No sé, em fa mala espina, potser és que Google ja és evil de debò.

Tafaneja

2 comentaris:

Anònim ha dit...

comença a fer bastanta por. Jo per si a cas mantinc poques coses amb ell. Només el correu, i les cerques quan pugui, les deixaré de fer amb google.

Giorgio Grappa ha dit...

És tot una mica complicat. A veure si m'explico.

Google no és una ONG, sinó una empresa, i el seu principal objectiu és fer diners. Si treballa bé, tothom hi està content, tothom fa servir els serveis de Google i, en conseqüencia, Google guanya més diners.
Però també guanya poder, i aleshores la gent comença a pensar-hi mal (i potser, com a empresa que és, guiant-se per l'afany de guanys, Google pot arribar a fer alguna cosa "poc elegant") i a desconfiar i a buscar serveis alternatius. Però, és clar, aquests serveis també estaran en mans d'alguna empresa que acabarà guanyant diners i adquirint poder i la gent hi tornarà a desconfiar i tornarà a sortir una nova empresa...

Però, probablement, els accionistes de la primera empresa ja van moure els xavos a la segona, i a la tercera, i a la quarta... I, al final, sempre estem on estàvem.

Buf, que complicat que és tot! El dia que vaig canviar el bloc de paper per un ordinador, no sabia en quin embolic em clavava!