2007-01-20

Fòrums, llistes i babaus

He detectat un problema que vé d'antic. Un usuari d'ordinador fart de Windows i que ha sentit parlar de GNU/Linux, tant FUD com coses normals, es decideix a tastar-lo, però no sap on dirigir-se per si té algun problema. Fins ara, anava a la botiga on havia comprat l'ordinador i l'explicaven què havia de fer, però naturalment, a la botiga no li saben dir res del GNU/Linux, excepte que "és molt complicat". Quines opcions té?

Primer, hi ha els fòrums. En aquests, t'hi has de registrar, escriure la teva pregunta, escriure un codi estrants per a trencar l'spam i anar visitant-lo per a veure si responen. Massa complicat/massa feina per a un usuari "normal".

Segon, hi ha les llistes de correu. Només cal subscriure's, però llavors et venen tot de correus i aquest usuaris "normals" a què em refereixo només reben dos o tres correus al dia i s'atabalen si en reben cinc. Si els expliques això, no ho volen.

Tercer, el clàssic babau. Es tracta dels que en saben una mica d'ordinadors i que tradicionalment sol·lucionen problemes de familiars i veïns amb Windows.

Al final, la del babau és la millor opció per a aquests usuaris "normals" amb què em trobo últimament i així m'oferiré a aquestes tres usuàris "normals". Espero que no em reporti moltíssima feina, però en principi no ho hauria de ser: es poden fer moltes coses per correu perquè en són usuàries light i puc preguntar jo a les llistes per elles. Això sí, la instal·lació sí que serà cosa meva, però això és fàcil i només cal fer-ho una vegada. Fins i tot em fa gràcia, no recordo haver fet mai de babau per a Windows, segurament perquè no en sé ni un borrall. Recordeu: no feu mai de suport tècnic gratuït de Microsoft.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Doncs jo vaig en la direcció contrària: em nego fins i tot a resoldre problemes per mail.

Però facilito encantat una llista de correu on preguntar, a la que jo estigui subscrit i on, probablement, acabaré provant de resoldre el problema.

Té uns quants avantatges pel que demana ajuda:

**** S'esforçarà a fer una pregunta estructurada (quan li preguntes a un "colega" sovint t'esforces menys).

**** És pedagògic. S'adona de que el suport que li donen és gratuït però requereix un esforç.

**** Queda als arxius per quan algú tingui el mateix problema: enriqueix a la comunitat, i no sols al que pregunta.