2006-09-22

El que sigui pel PL

Sembla que la cosa es mou a la llista d'administracions públiques de Softcatalà. Hi ha hagut 90 missatges en tres dies parlant de la necessitat de crear una altra associació/plataforma/elquesigui per a pressionar (fer lobby) les administracions per la implantació del programari lliure i els estàndards oberts.

M'ho estic mirant amb escepticisme perquè això ja s'ha intentat abans, però també veig que una quanta gent potser sí que té les ganes i el temps necessaris per a posar-s'hi.
No deixa de ser curiós que ningú no pensi a fer servir alguna associació ja existent, com Catux, Caliu, encara que no siguem molt actius, o la FSFE. Suposo que és més guai muntar-ho tot un altre cop.

Hi han escrit l'Oriol Ferran, antic secretari de TI de la Generalitat, molt a la defensiva, i el Marcelo d'Elia Branco, potser els que hi posen nivell a la conversa.
Espero que se'n surtin, però.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo ho vaig dir! :)

Fins i tot al Wiki s'hi esmenta el lloc que vaig dir: FSFE-CA. Però no van posar el meu nom a la llista de "passadors d'idees". És curiós que qui va omplir el Wiki copiés l'adreça cap a la llista FSFE-CA del meu missatge però no el meu nom. És una de les moltes coses que solen passar a les associacions; solen cuinar-s'hi recances que es reflecteixen en petites coses com aquesta.

Vaig introduïr FSFE-CA primer , perquè ja que es vol associació, la FSFE té un caramull de coses que ja estan pensades. I el més important, amb el progrmari lliure de veritat, no la llibertat condicional de l'Open Source i afegitons.

En veure que passaven de FSFE-CA vaig provar d'esbrinar si la cosa s'orientaria cap a la llibertat de la FSF o cap a la cosa laxa de la OSI. No ho he pogut saber, però va ser simptomàtic que tot d'una es posessin a xerrar de negocis. Tant dóna, el tema dels negocis. L'important és la llibertat de les persones, que pot ser un mal negoci per alguns. I què?

La qüestió de la llibertat sense complexes és molt important per mi. Mentre no la vegi clara em limitaré a mirar-m'ho assegut a un racó.

Rafael Carreras ha dit...

Ja ho vaig veure. Jo no hi he dit res, perquè volia veure cap a on anava la cosa i ja he vist que anava del rotllo "la fi justifica els mitjans" i que tenen molta pressa.

Jo no conec cap associació important ni cap lobby de pressió del PL a Extremadura ni a Andalusia i els va prou bé.

I, tot i que es parla de fer molta feina (això és el que compta, no fer associacions, ho dic per experiència), no se sap si al final del procés hi haurà prou persones/hores per a fer-la.
Però tant de bo que tinguin èxit, malgrat tot.