2006-01-18

ColeTIC

La setmana passada em va sorprendre que un professor del meu nano, que fa sisè, va dir els alumnes d'enviar-li per correu electrònic una redacció que havien de fer. La idea és acostumar-los a les TIC, encara que la majoria de nens de la classe hi estan més acostumats que el professor. El profe, a més, permetia enviar els documents en format OOo (el meu nen ja el tenia avisat) o MSWord. Però resulta que, per motius de tenir-ho tot igual i que tothom faci la mateixa quantitat de paraules, els conmina a utilitzar el tipus de lletra MS Comic Sans, mida 12, que serà molt agradable de llegir, però és propietat de Microsoft i sobretot no és lliure. Sí, en el meu GNU/Linux es pot instal·lar aquesta font, però jo no vull, així que m'he permès d'enviar-li un correu electrònic explicat-li la problemàtica:


M'explica l'Arnau que instes els alumnes a presentar les feines fetes a ordinador amb un determinat tipus de lletra que segurament és molt maco, però també és cert que és propietat de Microsoft i que, encara que de moment el deixen fer servir de franc i per a fer qualsevol cosa, en qualsevol moment pot canviar d'idea i fer-hi pagar o prohibir que es pugui fer servir per a escriure en català, per exemple.

Amb un tipus de lletra lliure (n'hi ha a centenars) no hi pot haver aquest tipus de problema.

Felicitats per la iniciativa de fer entrar els nens i les nenes a les tecnologies de la informació i la comunicació, especialment pel que fa a l'ús del correu electrònic. I perdó pel correu no sol·licitat, però em semblava la millor manera de tenir retroalimentació tecnològica.