2006-05-08

Fesinternet fàcil i lliure

Aquest any, la Festa d'Internet que promou la Generalitat de Catalunya coincidint amb el Dia d'internet fa incidència en la facilitat d'ús d'Internet.

En teoria, la festa l'hem de fer tots nosaltres (la societat civil) i l'administració posa una carpa a la plaça de la Catedral de Barcelona amb 10 ordinadors amb connexió a Internet per tal que es vegi com és de fàcil això de l'Internet. I aquests ordinadors funcionen amb programari lliure GNU/Linux, Gnome i Firefox. Com que no deien enlloc quin programari era, i coneixent l'administració, donava per cert que serien amb Windows i que fins i tot el navegador podria ser l'Explorer. Potser així internet no és tan fàcil (jo encara penso que no hi ha res fàcil que pagui la pena) però no regales la teva llibertat a les empreses.

M'hi vaig passar la setmana passada i em vaig dur una molt grata sorpresa. Els fulletons advertint dels perills a la xarxa (phishing, ...) presenten el navegador lliure Firefox i a les parets hi ha tot d'anuncis de programari lliure on no parlen de preu, sinó de llibertat.